آبی مثل ؟؟؟ ===> منهای فوتبال... :دی

آبی مثل ؟؟؟ ===> منهای فوتبال... :دی

نرم نرمک می رسد اینک بهار.خوش به حال روزگار. . .گر نکوبی شیشه ی غم را به سنگ. . . هفت رنگش می شود هفتاد رنگ . . . :دی
آبی مثل ؟؟؟ ===> منهای فوتبال... :دی

آبی مثل ؟؟؟ ===> منهای فوتبال... :دی

نرم نرمک می رسد اینک بهار.خوش به حال روزگار. . .گر نکوبی شیشه ی غم را به سنگ. . . هفت رنگش می شود هفتاد رنگ . . . :دی

بدون شرح...

بدون شرح...

وب تکونی => « کوچه - فریدون مشیری »

شعر کوچه فریدون مشیری به نظرم خیلی قشنگه...

گذاشتم شمام فیض ببرین...

آماده شنیدن هر گونه نظر. انتقاد . پیشنهاد و هر چی دل تنگتون خواست بگین ! خوش حال می شم !

خوش بگذره !

و اکنون . کوچه :

بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم

همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم

شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم،

شدم آن عاشق دیوانه که بودم



در نهانخانه ی جانم گل یاد تو درخشید

باغ صد خاطره خندید

عطر صد خاطره پیچید



یادم آمد که شبی با هم از آن کوچه گذشتیم

پرگشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم

ساعتی بر لب آن جوی نشستیم

تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت

من همه محو تماشای نگاهت



آسمان صاف و شب آرام

بخت خندان و زمان رام

خوشه ماه فرو ریخته در آب

شاخه ها دست برآورده به مهتاب

شب و صحرا و گل و سنگ

همه دل داده به آواز شباهنگ



یادم آید : تو به من گفتی :

از این عشق حذر کن!

لحظه ای چند بر این آب نظر کن

آب ، آئینه عشق گذران است

تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است

باش فردا ،‌ که دلت با دگران است!

تا فراموش کنی، چندی از این شهر سفر کن!



با تو گفتم :‌

"حذر از عشق؟

ندانم!

سفر از پیش تو؟‌

هرگز نتوانم!

روز اول که دل من به تمنای تو پر زد

چون کبوتر لب بام تو نشستم،

تو به من سنگ زدی من نه رمیدم، نه گسستم"

باز گفتم که: " تو صیادی و من آهوی دشتم

تا به دام تو درافتم، همه جا گشتم و گشتم

حذر از عشق ندانم

سفر از پیش تو هرگز نتوانم، نتوانم...!



اشکی ازشاخه فرو ریخت

مرغ شب ناله ی تلخی زد و بگریخت!

اشک در چشم تو لرزید

ماه بر عشق تو خندید،

یادم آید که از تو جوابی نشنیدم

پای در دامن اندوه کشیدم

نگسستم ، نرمیدم



رفت در ظلمت غم، آن شب و شب های دگر هم

نه گرفتی دگر از عاشق آزرده  خبر هم

نه کنی دیگر از آن کوچه گذر هم!

بی تو اما به چه حالی من از آن کوچه گذشتم!


منهای فوتبال => حافظ در عصر جدید...

گفتیم یه تحولی به این وبلاگ بدیم...

خسته شدیم از بس برای فوتبالی نوشتیم که تهش به جایی نمی رسه ...

این شعرو پارسال از دفتر دوستم گرفته بودم...

خوشم اومد :دی

می ذارم شمام فیض ببرین :دی


(حافظ در عصر جدید)

نیمه شب پریشب گشتم دچار کابوس / دیدم به خواب حافظ توی صف اتوبوس!!!

گفتم:سلام حافظ.گفتا :علیک جانم!!! / گفتم:کجا می روی؟ گفت :والله ندانم!!!

گفتم: بگیر فالی.گفتا: نمانده حالی!!! / گفتم : چگونه ای؟ گفت : در بند بی خیالی!!!

گفتم : که تازه تازه شعر و غزل چه داری؟؟؟ / گفتا :که می سرایم شعر سپید باری!!!

گفتم : ز دولت عشق؟؟گفتا : که کودتا شد!!! / گفتم : رقیب؟؟ گفتا :کله پا شد!!!

گفتم :کجاست لیلی؟؟مشغول دلربایی؟؟ / گفتا : شده ستاره در فیلم سینمایی!!!

گفتم : بگو خالش!!!آن خال آتش افروز!!! / گفتا : عمل نموده دیروز یا پریروز!!!

گفتم : بگو ز مویش !!! گفتا : که مش خورده!!! / گفتم : بگو ز یارش!!!گفتا : ولش نموده!!

گفتم : چرا؟؟ چگونه؟؟ عاقل شده است مجنون؟؟ / گفتا شدید گشته معتاد گرد وافیون!!!

گفتم : کجاست جمشید؟؟جام جهان نمایش؟؟؟ / گفتا : خریده قسطی تلویزیون به جایش!!!

گفتم : بگو ز ساقی ؟؟؟حالا شده چه کاره؟؟؟ / گفتا : شده منشی در دفتر اداره!!!

گفتم : بگو ز زاهد.آن رهنمای منزل؟؟؟ / گفتا : که دست خود را بر دار از سر دل!!!

گفتم : ز ساربان گو.با کاروان غم ها!!! / گفتم : آژانس دارد با تور(نمی دونم املاش درسته یا نه؟)دور دنیا!!!!

گفتم : بگو ز محمل یا از کجاوه یادی!!! / گفتا : پژو . دوو . بنز یا گلف نوک مدادی!!!

گفتم : که قاصدی کو . آن باد صبح شرقی؟؟؟ / گفتا : که جای خود را داده به فاکس برقی!!!

گفتم : بیا ز هد هد جوئیم راه چاره!!! / گفتا : به جای هد هد دیش است و ماهواره!!!

گفتم : سلام ما را باد صبا کجا برد؟؟؟ / گفتا : به پست دادم آورد یا نیاورد؟؟؟

گفتم : بگو ز مشک آهوی دشت زنگی؟؟؟ / گفتا : مه ادکلن شد در شیشه های رنگی!!!

گفتم : سراغ نداری میخانه ی حسابی؟؟؟ / گفتا : آن چه بود از دم گشته جلو کبابی!!!

گفتم : بیا دو تایی لب تر کنیم پنهان!! / گفتا :نمی هراسی از چوب پاسبانان؟؟!!!

گفتم : شراب نابی تو دست و پا نداری؟؟ / گفتا : که جاش دارم وافور با نگاری!!!

گفتم : بلند بوده موی تو آن زمان ها!!! / گفتا : به حبس بودم از ته زدند آن ها!!!

گفتم : شما و زندان؟؟ حافظ مارو گرفتی؟؟ / گفتا : ندیده بودم هالو به این خرفتی!!!